Zone A (Bonus)

Jumaat, 15 Februari 2013

ADUAN SMART TAG

As Salam En Mazidul.

Tahun lepas saya bertanya di kaunter PLUS. Katanya smart tag dijual murah time Raya Cina. Sethn menunggu. Semlm saya ke satu kaunter PLUS katanya hanya ada di PLUS sg.Dua, Penang bridge dan Jitra (kwsn utara saya assume) Saya minta adik kaunter call Sg.Dua kalau2 ada lagi. 

Baik adik ni. Dia call n sg.dua kata dah abis. datang esok. So, pagi2 ni saya ke sg.dua bertanya kan smart tag. jawabnya, "ada. 120 ringgit". ok..yg promosi tak dak ka? dah abis katanya. #dgn muka serius sekali# bila mula? dia kata 8hb lepas. Fine with me..tapi kenapa macam tak dak advertisement atau pamplet apa ke? jawabnya , pemberitahuan hanya utk pengguna PLUSmiles saja! This is the time angin saya mula naik. Apa beza pengguna TnG & Pmiles? "Plusmiles guna RM100 dapat rebet 50%, TnG guna 80 swap dapat 20%!" dlm hati saya aku pun tau. dah terpampang kat banner tu. Saya bukan nak adu pasal lokasi atau individu tersebut. 

Saya nak adu kenapa dibezakan pengguna TnG dan PlUSmiles. Adakah kami pengguna TnG tak layak utk dapat harga promosi rm80-rm90 utk smart tag? Kami juga bayar utk reload, kami bayar tol kami bayar cukai. kenapa hanyaPmilles saja dapat maklumat? Saya mohon jasa baik En Mazidul jika dapat
menjelaskan hal ini atau mendapatkan maklumat lanjut. Terima kasih.

Journalis Maya: shida

1 ulasan:

  1. bro..ini hal kecik..patutnya, kena faham smartTag murah tu offer dari PLUS..bukannya dari Touch&Go..tu pasal pemegang kad plusmiles je yang dapat notification ni...apa susah, tukar je ke kad plusmiles...kad baru RM10..tapi takkan la nak kena tunggu sampai 1 tahun semata2 nak jimat RM40?apa yang diluah kat atas sangat2 tak masuk akal..

    BalasPadam