Zone A (Bonus)

Rabu, 20 Februari 2013

NASI VANGGEY IPOH : HALAL?


Saya cuma nak tahu status kedai tersebut halal atau tak sahaja..sebab saya selalu makan di sini cuma baru-baru ini saya meragui sebab perwatakan pekerja di situ seperti bukan Islam..tapi kedai mempunyai ayat2 suci Al-Quran..tak pasti samada hanya mengaburi mata org Islam atau benar-benar Islam. 

 Journalis Maya:  Hizbul

6 ulasan:

  1. Salam Tuan,
    Sepengetahuan saya pemilik kedai ini india muslim, alhamdulilah saya kenal pemiliknya. beliau kini telah mula membuka beberapa cawangan di perak dan bercadang akan buka cawangan di PJ dan Shah Alam,

    pekerja asal kebanyakan india , tetapi oleh sebab faktor visa yang mahal terpaksa ditanggung oleh pihak pengurusan maka beliau mengambil pekerja dari nepal. soal pekerja islam atau tidak saya kurang pasti tetapi pemiliknya memang beragama islam. sekadar pandangan peribadi sebagai pengunjung dan mengenali anak beliau. Jazakallah

    BalasPadam
  2. ADA 1 LAGI NASI GANJA DI IPOH TU STATUS MCM MNA PULAK YE...KEDAI AIR CINA NASI PEKERJA INDIA...STATUS HALAL NYA TU X TAU SEBAB SYA SELALU JUGA LA MKN SITU SB KEBANYAKAN 99% ORG MELAYU ISLAM MAKAN KAT SITU?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang biasa orang Melayu jadikan kayu ukur kedai makan bukan islam dgn lihat ada orang Melayu lain lebih2 yg bertudung mengunjungi kedai tsb; maka dia kata OK aja sebab tu depa pun makan sama..

      Mereka akan utarakan isu ini supaya org lain g check bagi pihak dia - pd akak di atas ni - ambik daya usaha sendiri lebih elok - agama dah bagi panduan - kalau ragu lebih baik ditinggalkan!

      Nasihat saya; jangan jadikan perut kita ni tong sampah yg boleh sumbat semua tak kira kayu batu halal or ragu...

      Padam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  4. tuan,tolong selidiki sama ada restoran ini halal ke tak sbb ada orang mengatakan tuan restoran ini menggunakan najis sbg ilmu penunduk...wallahhualam.

    BalasPadam
  5. Insyaallah sy juga kenal pemiliknya..saya juga telah membuka 1 restoran vanggey di ipoh bandar meru raya..sebelah highway saja..jemput2..kami adalah melayu pertama membuka vanggey insyaallah.. selidik dahulu kdai2 cina yg mwnjual arak tapi dipenuhi melayu islam..banteras dahulu yg jelas2nya haram..salam..

    BalasPadam