Zone A (Bonus)

Jumaat, 20 Mei 2011

Di Dalam Pelukan Lelaki Nigeria

Saya banyak menerima aduan berhubung tingkah laku biadap sebilangan warga Nigeria, tidak disenangi masyarakat tempatan.

Kekadang perbuatan lelaki Nigeria, antaranya didakwa mengacau ganggu gadis Melayu, mencetuskan pertelingkahan dan pergaduhan di antara mereka dan lelaki tempatan.

Justeru, saya berasa hairan melihat gadis Melayu berkepit dengan lelaki Nigeria. Mereka kelihatan amat selesa berada di dalam pelukan lelaki bertubuh tegap, sasa, tinggi dan bertenaga.

Barangkali, gadis Melayu berasa bangga kerana menjadi tumpuan mata masyarakat memandang.

... atau mereka tidak berpeluang dipilih menjadi suri hidup lelaki Melayu?

Berikan sebilangan gadis Melayu ini ...


... dan ini


Mereka mampu untuk jatuh cinta dan menyerahkan wang dan jiwa raga.

 Ops!

39 ulasan:

  1. Setiap perbuatan dimulakan dgn niat...

    Kalau dah berpelukan dgn warga nigeria, terpesong sudah niat diorg tu...

    Kasihan lelaki melayu kita yg "masih bujang",kalau fenomena ni berterusan...



    ~tice su@cikgu su~

    BalasPadam
  2. mungkin cinta dah dikaburi dengan kebendaan. tengok lelaki kita tak ada apa2, mmg tak layan lah gamaknya.

    BalasPadam
  3. Masyarakat Malaysia sopan dan baik hati. TENGOK je

    BalasPadam
  4. tengok muka ngan badan pun dah ngeri...
    bila bercakap pun berterabur...
    kenapa la diaorang tak nampak eh???
    atau cinta itu buta??? menutup segalanya???

    BalasPadam
  5. Bukan sume pompuan tue perempuan Melayu Malaysia, Minah Indon yg duk gila2 kan Mamat Hitam nih...

    BalasPadam
  6. SMTI!

    Khabi Khusi Khabi Gum
    Tabur ayat power dah jatuh sayang
    Sekali peluk terus terdiam
    Habis manis, sepah dibuang

    BalasPadam
  7. I don't thinks it's love.. but lust.(oopss sorry)

    BalasPadam
  8. Bro, pucuk muda Melayu byk dh kena petik kot.. Tu yang minah2 ni beralih angin mencari awang hitam.. hehehe

    BalasPadam
  9. Aku kerja kat bank, baru2 ni seorang gadis melayu senang2 hantar duit guna western union ke Nigeria, konon kawan dia hilang duit kat air port.

    Bila kami soal selidik memang sah ini scam

    Puaslah aku dan officer aku nasihatkan dan beritahu dalam 100 yg hantar duit ke nigeria hanya 1 yg genuin.

    tapi perempuan melayu ni belagak nak mampos, tak percaya cakap kami... dia kenal betul katanya dengan Mat Nigeria ni..

    Sebagai staff bank kami hanya boleh nasihat tapi tak boleh halang kalau pelanggan nak juga buat transaksi tu!

    Lantak engkaulah perempuan melayu bangang!!! Orang Nigeria yang entah sapa2 tu engkau nak tolong, tapi anak bangsa engkau ramai yang perlukan bantuan engkau tak kisah.

    Setiap bulan ada banyak orang yang cacat, capek, buta, pekak, lumpuh yang datang bank keluar duit bantuan JKM yg hanya RM100, bantu la hoi...bodoh!!

    Maaflah aku hangin dengan sikap perempuan melayu sekarang yang tergila2 dengan mat nigeria ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. inilah hasil acuan musuh Islam. akibatnya, tertutup pintu hidayah Allah, nasihat berbakul-bakul, belum tentu sebakul melekat kat kepala. buat je yang termampu.

      Padam
  10. SMTI...hmm..minat saya dengan artikel ni. I won't look at people basis on skin. Tapi, Alhamdulillah..setakat saya mengenali dia kehormatan saya berjaga. Saya senang dengan sikap the Nigerian man that I happen to know. He respects me, my religion, my family. My privacy is well protected. Tak kisahlah orang nak pandang macam mana pun. But, I know him inside out. Mungkin setengah orang akan panggil saya bodoh atau buta. Tapi, bodoh tak kalau saya teruskan relationship dengan orang lelaki Malay Muslim yang saya harap boleh pimpin saya dan anak-anak tapi dia pulak melencong? Saya faham dengan tindakan sesetengah wanita Malaysia Malay especially yang berpaling mencari rasa bahagia dengan Nigerian man, because some of them really do know how to appreciate women despite the negative views/talks about them. Sama lah macam lelaki tempatan. Ade yang baik ade juga yang nakal. Jadi kenapa mesti Nigerian men ni or no matter which bangsa pun kita labelkan as "jahat" when the fact is tak semua macam tu. Mintak maaflah. Just my 2 cents, which I believe ade yang mencebik di belakang but no matterlah :-) hak masing-masing.

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehe..sorry bro mazidul..tertarik dengan comment yang ini. what happened to her now? still proud to have a nigerian man? aisehman..amboi sampai beralih tak nak lelaki melayu?
      jangan nanti dah putus sibuk nak anta journal kat bro kate lelaki nigeria penipu pulak.

      Padam
    2. Hampeh punya pompuan ni.macam la depa romantik sngat.lelaki melayu nakal mcmmna sekalipn masih ada harapan utk berubah,klau depa (sedri mau ingat la)hahaha....masuk angin keluar asap la.

      Padam
  11. charlie's belle..

    memang ada yang baik. he happens to be my colleague. he is nice indeed. beragama islam, fasih bertutur bahasa inggeris, seorang doktor, dan seorang kawan yang baik.

    saya setuju dengan awak.

    BalasPadam
  12. ikut kaulah dah ko suka, duit ko

    BalasPadam