Zone A (Bonus)

Isnin, 3 Oktober 2011

Babi Oh! Babi


Gambar di atas direkodkan di Jalan.Tun Razak, Kuala Lumpur.

Dalam kesesakan lalu lintas, tiba-tiba muncul kenderaan pick up memotong di laluan kiri.

Namun bukan itu persoalan sebenar. 

Wajarkah tindakan pemandu terbabit? Fahamkah dia berhubung sensitiviti rakyat Malaysia bergama Islam? Hidup di negara pelbilang kaum, saya amat menghormati sensitiviti bangsa lain.

Babi dibawa secara terbuka sehinggakan ada penunggang motorsikal terpaksa manggadaikan nyawa mengelak dari terkena percikan darah dan air babi itu.  

Siapakah pemandu kenderaan itu? 

Saya berasa amat terkilan dengan kejadian itu.

10 ulasan:

  1. Kalau kita terbeli kenderaan yang digunakan untuk mengangkat babi tu cner ya? Kalau dapat tahu pun selepas 2 3 tahun.

    BalasPadam
  2. jika diyakini kenderaan tersebut tlh membawa babi/anjing , wajiblah disamak..

    BalasPadam
  3. erkkkkk..??? bkn ker patut binatang tuh dibawa menggunakan lori yg bertutup dan ada waktu2 tertentu? SUNGGUH BIADAP..!!

    BalasPadam
  4. bukan ke ada garis panduan khusus in transporting 'mende' neh...????

    BalasPadam
  5. Tak tahu/tak hormat sensitiviti kaum lain langsung... orang jenis ni campak ke laut jer..

    BalasPadam
  6. selalu jugak tengok kalu menggunakan penang bridge...

    BalasPadam
  7. KAN ADE NO PLATE KETA TU?XLEH REPORT KE??

    BalasPadam